Algemene voorwaarden, 01-01-2023.
1. Algemeen. 1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten die wij u kunnen leveren. Wij staan geregistreerd onder Bakkum-Markthandel met de extra namen zoals: Animaal, CatDog, PBDier, PBSpeelgoed & PBTuin. Onze webshop bevindt zich op de volgende website’s: www.animaal.nl, www.catdog.nl, www.pbdier.nl, www.pbspeelgoed.nl & www.pbtuin.nl. 1.2
Wij is als volgt te bereiken:
E-mail: 24 uur per dag via email: klantenservice@pbdier.nl.
Telefonisch op: 06-53477947.
• Maandag tot vrijdag van 18:00 tot 21:00 uur.
• Zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur.
• Zondag van 10:00 tot 18:00 uur.
• Feestdagen zijn wij telefonisch niet bereikbaar.
Bij geen gehoor gelieve duidelijk: uw naam, telefoonnummer en waarvoor u belt inspreken, of stuur een e-mail naar klantenservice@pbdier.nl
Wij bellen alleen terug naar de ingesproken berichten.
PBDier is gevestigd op: Kuikensweg 185, 1945 EK Beverwijk, alleen post adres of om uw bestelling op afspraak op te halen.
Kamer van Koophandel nummer: 59990813.
Bankrekeningnummer: NL78 KNAB 0256 8780 72 t.n.v. PBDier te Beverwijk.
BTW-nr.: NL.1907.21.339.B02.
1.3
Wij respecteren en beschermend uw privacy en zullen zorgvuldig met de door u verstrekte gegevens omgaan.
Door een bestelling te plaatsten verklaart u op de hoogte te zijn van onze privacy verklaring.
Wij geven nooit* onze klantengegevens aan derde af.
* Op de gegevens na die nodig zijn voor bezorging.
2. Bestellen.
2.1
Bestellingen kunnen via de website’s, telefonisch, Whatsapp of e-mail geplaatst worden.
Wij leveren in heel Nederland met DPD/PostNL en in ons regio gebied leveren zelf.
De bezorg informatie vind op de daarvoor gemaakte pagina’s.
De prijs bij de producten zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
2.2
Er is geen minimum bestelbedrag.
2.3
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat wij uw bestelling in behandeling hebben genomen.
En wij u een bevestigingsmail hebben gestuurd (dit is de mail die u krijgt als u net een bestelling heeft gedaan).
3. Prijzen.
3.1
De prijzen op de website gelden, mits er een prijsafspraak is afgesproken.
Voor de meest actuele prijsinformatie raden wij u aan de website te raadplegen.
De prijzen kunnen van sommige producten tijdelijk aangepast worden, i.v.m. acties.
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
3.2
Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen zijn wij bevoegd de op de internetsite vermelde prijzen en de verdere voorwaarden te wijzigen.
3.3
Wij zijn ook na het tot stand komen van de overeenkomst bevoegd wijzigingen in het tarief van de omzetbelasting en eventuele andere belastingen en/of heffingen aan u door te berekenen.
3.4
Alle prijzen en specificaties zijn onder voorbehoud van typefouten en prijswijzigingen.
Afbeeldingen van producten kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Wij gebruiken bijna alleen de afbeeldingen die wij van de leveranciers krijgen.
3.5
Als wij uw bestelling hebben bevestigd, kan er geen prijswijzigingen meer worden doorgevoerd.
Wij kunnen u wel contacteren dat 1 of meerdere producten niet aanwezig zijn, u kunt dan kiezen het product te vervangen met een ander product of geld terug met de waarde van de niet leverbare product(en).
4. Levering.
4.1
De aflevering vindt plaats door ons zelf of door DPD of PostNL.
Indien uw bestelling verzonden is met DPD of TNT en niet door u wordt afgenomen (volgens de DPD of TNT-pakket voorwaarde) worden de zendingen aan ons retour gezonden.
Indien de bestelling door ons wordt bezorgd en wij uw bestelling niet kunnen afleveren nemen wij uw bestelling retour.
U ontvangt in beide gevallen echter wel een factuur voor de door ons gemaakte kosten te compenseren, dit bedraagt € 25,00 per pakket/persoonlijke bezorging.
Alle bestellingen worden op het opgegeven afleveradres afgeleverd.
Indien u niet thuis bent zullen wij het pakket bij uw buren proberen af te geven, mits u daarvoor geen bezwaar heeft.
4.2
De goederen reizen in uw opdracht en voor uw rekening en risico. Wij besteden de verzendingen buiten onze regio uit aan een DPD of TNT. Binnen onze regio besteden wij het uit aan een DPD of TNT als wij zelf niet kunnen of als het een kleine bestelling is. Derhalve zijn wij niet gerechtelijk verantwoordelijk voor de integriteit van de afleverwijze van de door u bestelde producten door DPD of PostNL.
4.3
Wij leveren de bestelling zoals op de internetpagina is vermeld met bekwame spoed af.
Wij hanteren een minimale levertijd van 2 werkdagen na ontvangst van uw betaling.
Indien producten niet voorradig zijn kan het langer duren.
Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding, maar wel het recht dat u het bestelling te annuleren.
De maximale levertijd is 30 dagen na betaling tenzij anders overeengekomen.
Indien deze levertijd niet kan worden gehaald door welke omstandigheden dan ook zullen wij u hiervan tijdig op de hoogte stellen.
Op dat moment kunnen beide partijen een nieuwe levertijd overeenkomen of de overeenkomst ontbinden.
4.4
Indien levering van een artikel om welke reden dan ook niet mogelijk blijkt te zijn, zullen wij in overleg met u een zowel wat prijs als kwaliteit vergelijkbaar ander artikel aanbieden of de bestelling annuleren en uw geld terugstorten als u het al betaald heeft.
4.5
Afbeeldingen op de site kunnen afwijken van werkelijkheid, u kunt ons niet aansprakelijk stellen dat er verschillen zijn m.b.t. de afbeelding en het werkelijke product.
Wij gebruiken bijna alleen de afbeeldingen die wij van de leveranciers krijgen.
4.6
Ondanks alle zorgvuldigheid die wij bij bestellingen in acht nemen, kan het voorkomen dat een bestelling onvolledig wordt geleverd.
In dat geval kunt u dit tot 1 dag nadat u uw bestelling heeft ontvangen, bij ons te melden via e-mail of telefonisch en wordt de levering eventueel aangevuld en zijn de verzendkosten voor ons.
Als er op de factuur staat dat er nog een aantal producten volgen, komen die producten later.
U hoeft ons dan niet daarover te informeren, die verzending is op onze kosten.
4.7
Bij leveringen die achteraf betaald mogen worden (hiervoor moet u toestemming van ons hebben) en er bestellingen zijn geleverd die niet betaald zijn, wordt de nieuwe bestelling pas geleverd nadat de openstaande facturen voldaan zijn en de eerste 3 nieuwe bestellingen dienen dan weer vooraf betaald te worden.
4.8
Voor de juiste verzend tarieven/ -methodes zie, de pagina Bezorgen op onze website.
5. Betaling.
5.1
U kunt op de op meerdere manieren betalen:
Voor de juiste betaal tarieven/ -methodes zie, de pagina Betalen op onze website.
U dient bij betaling per bank uw bestel-/factuurnummer, postcode en huisnummer te vermelden.
5.2
Indien u met enige betaling in gebreke bent zijn wij gerechtigd de (uitvoering van de) betreffende overeenkomst en daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten dan wel te ontbinden.
Wij hebben meerdere betalingsmogelijkheden.
Bij betaling achteraf op rekening geldt het volgende:
Voor de juiste betaal tarieven/ -methodes zie, de pagina Betalen op onze website.
Indien de betaling niet binnen de gesteld betalingsafspraak betaald is, zijn wij gerechtigd om hier extra kosten voor in rekening te brengen.
Zie hiervoor de pagina Niet betaald..
Zolang de openstaande factuur/facturen niet voldaan zijn leveren wij geen goederen uit, mits die bestelling betaald is via vooruitbetaling.
6. Kortingsbonnen/ Cadeaubonnen.
6.1
Kortingsbonnen worden alleen uitgegeven door Bakkum-Markthandel, met als optie een gerichte bon voor een (1) van onze webshop.
Als er een actie is dan staat het op de website, Facebook en/of via de nieuwsbrief.
Wij zijn altijd gerechtigd om een actie vroegtijdig te stoppen of te verlengen.
6.2
De PBDier, PBSpeelgoed & PBTuin cadeaubon is een extra service, u kunt op de internetsite of bij onze kraam de cadeaubonnen bestellen.
De bonnen zijn in de volgende waardes te verkrijgen: € 5,-, € 10,-, € 25,- en € 50,-.
De PBDier cadeaubon is alleen in te leveren bij: Animaal, CatDog & PBDier.
De PBSpeelgoed cadeaubon is alleen in te leveren bij: PBSpeelgoed.
De PBTuin cadeaubon is alleen in te leveren bij: PBTuin.
6.3
VVV Cadeaubon/- Cadeaukaart.
Is bij al onze afdelingen in te leveren.
Voor de voorwaarden zie, de pagina Betalen, Cadeaubon op onze website.
6.4
LEVpas (lokale cadeaukaart van Beverwijk).
Is bij al onze afdelingen in te leveren.
Voor de voorwaarden zie, de pagina Betalen, Cadeaubon op onze website.
7. Retourrecht.
7.1
U hebt het juridische recht om binnen een termijn van 14 dagen vanaf de dag van de factuurdatum, de bestelling te annuleren.
Teruggezonden artikelen dienen voldoende gefrankeerd te zijn.
Ongefrankeerde pakketten kunnen wij helaas niet accepteren.
Deze worden geweigerd of de kosten worden bij de klant in rekening gebracht.
Artikelen dienen ongebruikt, onbeschadigd, compleet te zijn en in degelijke verpakking.
Voer/snacks (droog & nat) dient ongeopend te zijn.
Producten met een houdbaarheidsdatum dienen ten minste een geldige houdbaarheidsdatum van minimaal 3 maanden te hebben, alleen dan kunt u het product retour gezonden worden.
U kunt te allen tijde contact met ons opnemen.
Bij Retour vindt u een brief die u dient in te vullen en bij uw retourzending toe te voegen.
7.2
Indien de artikelen ongebruikt zijn, tijdig en correct zijn geretourneerd, betalen wij u de factuurprijs, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na retour ontvangst van de artikelen terug.
Wij zijn gerechtigd om de waardevermindering van de retour gestuurde producten in mindering te trekken van het terugbetaalde bedrag.
De waardevermindering geld voor producten die niet meer in originele verpakking zit, geopend is of waar de verpakking van beschadigd is en voor producten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden.
Wij hanteren dan een minimale waardevermindering van 10% of meer.
De dagen gaan pas in als wij de producten binnen hebben.
Mail of ook altijd de track & tracé code van de retour pakket zodat wij die ook kunnen volgen.
7.3
Wanneer de door ons afgeleverde artikelen niet binnen de zicht termijn van artikel 7.1 zijn
teruggezonden, gelden de zaken door u zonder enig bezwaar als geaccepteerd.
7.4
Van het retourrecht zijn uitgesloten:
- Producten met een korte te minste houdbaar tot (minder dan 3 maanden).
- Afgeprijsde artikelen waarbij een van/voor prijs geld.
- Levend-/diepvries voer.
- Producten die al gebruikt zijn (mits hier een niet goed geld terug garantie voor geld).
- Producten die speciaal voor u besteld zien (producten die niet online staan).
De verpakkingen die retour gestuurd worden dienen nog gesloten te zijn, dit geld voor voer/snacks (droog & nat).
7.5
Retourzendingen van artikelen is voor uw rekening en risico.
Het is verstandig bij retourzendingen een bewijs van verzending te vragen.
Een annulering/ retour brief en een kopie van de factuur dient u erbij te voegen.
Anders kunnen wij het niet verwerken en zien we dit als gift.
Een annulering/ retour brief kunt u downloaden bij Downloads.
8. Garantie.
8.1
Wij hanteren de garantie bepalingen van de betreffende fabrikant/ leverancier*.
Indien gewenst kunnen wij de koper vragen het product op te sturen voor inspectie van de aard en oorzaak van het defect.
Dit dient altijd voldoende gefrankeerd te gebeuren.
De verzendkosten voor het sturen van het artikel van u naar ons/van ons naar u, word door ons alleen vergoed als het defect valt onder garantie.
Let op: Wij zijn niet aansprakelijke voor defecten ontstaan tijdens het vervoer of wanneer u zelf wijzigingen aan het artikel heeft aangebracht.
Wij verzenden geen producten die hun houdbaarheidsdatum bereikt hebben.
Wij verzenden alleen producten die nog minimaal 2 maand houdbaar zijn, bij een kortere THT-datum geld een van/voor prijs.
* De garantie is in de meeste gevallen 12 maanden na aankoop, let op bewaar hiervoor uw factuur als bewijs.
8.2
Garantie kunt u alleen binnen 7 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk of per e-mail bij ons worden ingediend en wel met een korte omschrijving van het gebrek en onder toezending van een kopie van de factuur (aankoopbewijs met geldende garantietermijn, meestal 12 maanden).
Met uitzondering van breekbare producten zoals glas en aardewerk dienen direct na ontvangst gecontroleerd te worden.
8.3
Deze garantie houdt in dat indien aan de in 8.1 en 8.2 gestelde voorwaarden is voldaan, of wij het artikel repareren, vervangen of de aankoopprijs of een deel daarvan vergoeden is ter keuze van ons, zonder dat u de kosten daarvan dient te betalen.
Deze garantie omvat echter geen bijkomende kosten, zoals van in het kader van de reparatie of vervanging getroffen noodzakelijke voorzieningen.
8.4
Deze garantie is niet van toepassing indien:
U zelf wijzigingen aan het artikel of apparaat heeft aangebracht;
Sprake is van gebreken die ontstaan zijn door foutief of ondeskundig gebruik, zoals het niet in acht nemen van de bijbehorende gebruiksaanwijzing.
Het gebrek is ontstaan door opzet of grove onachtzaamheid.
Wij niet (tijdig) in de gelegenheid zijn gesteld voor onderzoek van de klacht en het eventueel herstellen van het gebrek.
Tevens is uitgesloten van garantie normale slijtage van het artikel en redelijkerwijs te verwachte mindere kwaliteit van bepaalde producten.
9. Aansprakelijkheid.
9.1
De aansprakelijkheid van ons met betrekking tot de verkoop en levering van artikelen is uitdrukkelijk beperkt tot de onder 8 geregelde garantie.
9.2
Wij zijn niet aansprakelijk voor de door leveranciers of producenten verstrekte technische gegevens.
En de niet voorzienbare en redelijkerwijs niet controleerbare slechte kwaliteit van de producten.
9.3
Wij kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor veranderingen in de gezondheid van uw dier ten gevolge van het gebruik van de producten, indien dit te wijten is aan verkeerd gebruik.
Bij het gebruik van het product dient de handleiding in acht te worden genomen.
Bij twijfel over de gezondheidstoestand en capaciteiten/ conditie van uw dier dient u uw dierenarts te raadplegen.
De op de website genoemde gewichten/ maten/ aanbevelingen, zijn uitsluitend als indicatie bedoeld, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
De aansprakelijkheid van ons is altijd beperkt tot het bedrag van de ter zake verzonden product minus de door ons gemaakte kosten.
Wij stellen te allen tijde de leverancier/fabrikant verantwoordelijk, indien het product niet in orde blijkt te zijn.
10. Geschillen.
10.1
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
10.2
Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost.
Indien dat niet mogelijk blijkt te zijn, heeft de Nederlandse rechter rechtsmacht en is de rechter in het arrondissement waar wij zijn gevestigd bevoegd, tenzij wij voor de rechter van uw woon- respectievelijk vestigingsplaats kiezen.
11. Verkoop.
11.1
De verkoop gaat via de website, e-mail, telefonisch/Whatsapp of bij onze kraam op de Breestraat te Beverwijk of op braderieën en shows waar we staan.
Alle producten die wij verkopen zijn gesorteerd op diersoort, de producten staan niet bij een diersoort waarvoor het niet geschikt zijn.
Is een product geschikt voor meerdere diersoorten, dan staan ze bij meerdere diersoorten.
1. Algemeen. 1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten die wij u kunnen leveren. Wij staan geregistreerd onder Bakkum-Markthandel met de extra namen zoals: Animaal, CatDog, PBDier, PBSpeelgoed & PBTuin. Onze webshop bevindt zich op de volgende website’s: www.animaal.nl, www.catdog.nl, www.pbdier.nl, www.pbspeelgoed.nl & www.pbtuin.nl. 1.2
Wij is als volgt te bereiken:
E-mail: 24 uur per dag via email: klantenservice@pbdier.nl.
Telefonisch op: 06-53477947.
• Maandag tot vrijdag van 18:00 tot 21:00 uur.
• Zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur.
• Zondag van 10:00 tot 18:00 uur.
• Feestdagen zijn wij telefonisch niet bereikbaar.
Bij geen gehoor gelieve duidelijk: uw naam, telefoonnummer en waarvoor u belt inspreken, of stuur een e-mail naar klantenservice@pbdier.nl
Wij bellen alleen terug naar de ingesproken berichten.
PBDier is gevestigd op: Kuikensweg 185, 1945 EK Beverwijk, alleen post adres of om uw bestelling op afspraak op te halen.
Kamer van Koophandel nummer: 59990813.
Bankrekeningnummer: NL78 KNAB 0256 8780 72 t.n.v. PBDier te Beverwijk.
BTW-nr.: NL.1907.21.339.B02.
1.3
Wij respecteren en beschermend uw privacy en zullen zorgvuldig met de door u verstrekte gegevens omgaan.
Door een bestelling te plaatsten verklaart u op de hoogte te zijn van onze privacy verklaring.
Wij geven nooit* onze klantengegevens aan derde af.
* Op de gegevens na die nodig zijn voor bezorging.
2. Bestellen.
2.1
Bestellingen kunnen via de website’s, telefonisch, Whatsapp of e-mail geplaatst worden.
Wij leveren in heel Nederland met DPD/PostNL en in ons regio gebied leveren zelf.
De bezorg informatie vind op de daarvoor gemaakte pagina’s.
De prijs bij de producten zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
2.2
Er is geen minimum bestelbedrag.
2.3
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat wij uw bestelling in behandeling hebben genomen.
En wij u een bevestigingsmail hebben gestuurd (dit is de mail die u krijgt als u net een bestelling heeft gedaan).
3. Prijzen.
3.1
De prijzen op de website gelden, mits er een prijsafspraak is afgesproken.
Voor de meest actuele prijsinformatie raden wij u aan de website te raadplegen.
De prijzen kunnen van sommige producten tijdelijk aangepast worden, i.v.m. acties.
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
3.2
Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen zijn wij bevoegd de op de internetsite vermelde prijzen en de verdere voorwaarden te wijzigen.
3.3
Wij zijn ook na het tot stand komen van de overeenkomst bevoegd wijzigingen in het tarief van de omzetbelasting en eventuele andere belastingen en/of heffingen aan u door te berekenen.
3.4
Alle prijzen en specificaties zijn onder voorbehoud van typefouten en prijswijzigingen.
Afbeeldingen van producten kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Wij gebruiken bijna alleen de afbeeldingen die wij van de leveranciers krijgen.
3.5
Als wij uw bestelling hebben bevestigd, kan er geen prijswijzigingen meer worden doorgevoerd.
Wij kunnen u wel contacteren dat 1 of meerdere producten niet aanwezig zijn, u kunt dan kiezen het product te vervangen met een ander product of geld terug met de waarde van de niet leverbare product(en).
4. Levering.
4.1
De aflevering vindt plaats door ons zelf of door DPD of PostNL.
Indien uw bestelling verzonden is met DPD of TNT en niet door u wordt afgenomen (volgens de DPD of TNT-pakket voorwaarde) worden de zendingen aan ons retour gezonden.
Indien de bestelling door ons wordt bezorgd en wij uw bestelling niet kunnen afleveren nemen wij uw bestelling retour.
U ontvangt in beide gevallen echter wel een factuur voor de door ons gemaakte kosten te compenseren, dit bedraagt € 25,00 per pakket/persoonlijke bezorging.
Alle bestellingen worden op het opgegeven afleveradres afgeleverd.
Indien u niet thuis bent zullen wij het pakket bij uw buren proberen af te geven, mits u daarvoor geen bezwaar heeft.
4.2
De goederen reizen in uw opdracht en voor uw rekening en risico. Wij besteden de verzendingen buiten onze regio uit aan een DPD of TNT. Binnen onze regio besteden wij het uit aan een DPD of TNT als wij zelf niet kunnen of als het een kleine bestelling is. Derhalve zijn wij niet gerechtelijk verantwoordelijk voor de integriteit van de afleverwijze van de door u bestelde producten door DPD of PostNL.
4.3
Wij leveren de bestelling zoals op de internetpagina is vermeld met bekwame spoed af.
Wij hanteren een minimale levertijd van 2 werkdagen na ontvangst van uw betaling.
Indien producten niet voorradig zijn kan het langer duren.
Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding, maar wel het recht dat u het bestelling te annuleren.
De maximale levertijd is 30 dagen na betaling tenzij anders overeengekomen.
Indien deze levertijd niet kan worden gehaald door welke omstandigheden dan ook zullen wij u hiervan tijdig op de hoogte stellen.
Op dat moment kunnen beide partijen een nieuwe levertijd overeenkomen of de overeenkomst ontbinden.
4.4
Indien levering van een artikel om welke reden dan ook niet mogelijk blijkt te zijn, zullen wij in overleg met u een zowel wat prijs als kwaliteit vergelijkbaar ander artikel aanbieden of de bestelling annuleren en uw geld terugstorten als u het al betaald heeft.
4.5
Afbeeldingen op de site kunnen afwijken van werkelijkheid, u kunt ons niet aansprakelijk stellen dat er verschillen zijn m.b.t. de afbeelding en het werkelijke product.
Wij gebruiken bijna alleen de afbeeldingen die wij van de leveranciers krijgen.
4.6
Ondanks alle zorgvuldigheid die wij bij bestellingen in acht nemen, kan het voorkomen dat een bestelling onvolledig wordt geleverd.
In dat geval kunt u dit tot 1 dag nadat u uw bestelling heeft ontvangen, bij ons te melden via e-mail of telefonisch en wordt de levering eventueel aangevuld en zijn de verzendkosten voor ons.
Als er op de factuur staat dat er nog een aantal producten volgen, komen die producten later.
U hoeft ons dan niet daarover te informeren, die verzending is op onze kosten.
4.7
Bij leveringen die achteraf betaald mogen worden (hiervoor moet u toestemming van ons hebben) en er bestellingen zijn geleverd die niet betaald zijn, wordt de nieuwe bestelling pas geleverd nadat de openstaande facturen voldaan zijn en de eerste 3 nieuwe bestellingen dienen dan weer vooraf betaald te worden.
4.8
Voor de juiste verzend tarieven/ -methodes zie, de pagina Bezorgen op onze website.
5. Betaling.
5.1
U kunt op de op meerdere manieren betalen:
Voor de juiste betaal tarieven/ -methodes zie, de pagina Betalen op onze website.
U dient bij betaling per bank uw bestel-/factuurnummer, postcode en huisnummer te vermelden.
5.2
Indien u met enige betaling in gebreke bent zijn wij gerechtigd de (uitvoering van de) betreffende overeenkomst en daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten dan wel te ontbinden.
Wij hebben meerdere betalingsmogelijkheden.
Bij betaling achteraf op rekening geldt het volgende:
Voor de juiste betaal tarieven/ -methodes zie, de pagina Betalen op onze website.
Indien de betaling niet binnen de gesteld betalingsafspraak betaald is, zijn wij gerechtigd om hier extra kosten voor in rekening te brengen.
Zie hiervoor de pagina Niet betaald..
Zolang de openstaande factuur/facturen niet voldaan zijn leveren wij geen goederen uit, mits die bestelling betaald is via vooruitbetaling.
6. Kortingsbonnen/ Cadeaubonnen.
6.1
Kortingsbonnen worden alleen uitgegeven door Bakkum-Markthandel, met als optie een gerichte bon voor een (1) van onze webshop.
Als er een actie is dan staat het op de website, Facebook en/of via de nieuwsbrief.
Wij zijn altijd gerechtigd om een actie vroegtijdig te stoppen of te verlengen.
6.2
De PBDier, PBSpeelgoed & PBTuin cadeaubon is een extra service, u kunt op de internetsite of bij onze kraam de cadeaubonnen bestellen.
De bonnen zijn in de volgende waardes te verkrijgen: € 5,-, € 10,-, € 25,- en € 50,-.
De PBDier cadeaubon is alleen in te leveren bij: Animaal, CatDog & PBDier.
De PBSpeelgoed cadeaubon is alleen in te leveren bij: PBSpeelgoed.
De PBTuin cadeaubon is alleen in te leveren bij: PBTuin.
6.3
VVV Cadeaubon/- Cadeaukaart.
Is bij al onze afdelingen in te leveren.
Voor de voorwaarden zie, de pagina Betalen, Cadeaubon op onze website.
6.4
LEVpas (lokale cadeaukaart van Beverwijk).
Is bij al onze afdelingen in te leveren.
Voor de voorwaarden zie, de pagina Betalen, Cadeaubon op onze website.
7. Retourrecht.
7.1
U hebt het juridische recht om binnen een termijn van 14 dagen vanaf de dag van de factuurdatum, de bestelling te annuleren.
Teruggezonden artikelen dienen voldoende gefrankeerd te zijn.
Ongefrankeerde pakketten kunnen wij helaas niet accepteren.
Deze worden geweigerd of de kosten worden bij de klant in rekening gebracht.
Artikelen dienen ongebruikt, onbeschadigd, compleet te zijn en in degelijke verpakking.
Voer/snacks (droog & nat) dient ongeopend te zijn.
Producten met een houdbaarheidsdatum dienen ten minste een geldige houdbaarheidsdatum van minimaal 3 maanden te hebben, alleen dan kunt u het product retour gezonden worden.
U kunt te allen tijde contact met ons opnemen.
Bij Retour vindt u een brief die u dient in te vullen en bij uw retourzending toe te voegen.
7.2
Indien de artikelen ongebruikt zijn, tijdig en correct zijn geretourneerd, betalen wij u de factuurprijs, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na retour ontvangst van de artikelen terug.
Wij zijn gerechtigd om de waardevermindering van de retour gestuurde producten in mindering te trekken van het terugbetaalde bedrag.
De waardevermindering geld voor producten die niet meer in originele verpakking zit, geopend is of waar de verpakking van beschadigd is en voor producten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden.
Wij hanteren dan een minimale waardevermindering van 10% of meer.
De dagen gaan pas in als wij de producten binnen hebben.
Mail of ook altijd de track & tracé code van de retour pakket zodat wij die ook kunnen volgen.
7.3
Wanneer de door ons afgeleverde artikelen niet binnen de zicht termijn van artikel 7.1 zijn
teruggezonden, gelden de zaken door u zonder enig bezwaar als geaccepteerd.
7.4
Van het retourrecht zijn uitgesloten:
- Producten met een korte te minste houdbaar tot (minder dan 3 maanden).
- Afgeprijsde artikelen waarbij een van/voor prijs geld.
- Levend-/diepvries voer.
- Producten die al gebruikt zijn (mits hier een niet goed geld terug garantie voor geld).
- Producten die speciaal voor u besteld zien (producten die niet online staan).
De verpakkingen die retour gestuurd worden dienen nog gesloten te zijn, dit geld voor voer/snacks (droog & nat).
7.5
Retourzendingen van artikelen is voor uw rekening en risico.
Het is verstandig bij retourzendingen een bewijs van verzending te vragen.
Een annulering/ retour brief en een kopie van de factuur dient u erbij te voegen.
Anders kunnen wij het niet verwerken en zien we dit als gift.
Een annulering/ retour brief kunt u downloaden bij Downloads.
8. Garantie.
8.1
Wij hanteren de garantie bepalingen van de betreffende fabrikant/ leverancier*.
Indien gewenst kunnen wij de koper vragen het product op te sturen voor inspectie van de aard en oorzaak van het defect.
Dit dient altijd voldoende gefrankeerd te gebeuren.
De verzendkosten voor het sturen van het artikel van u naar ons/van ons naar u, word door ons alleen vergoed als het defect valt onder garantie.
Let op: Wij zijn niet aansprakelijke voor defecten ontstaan tijdens het vervoer of wanneer u zelf wijzigingen aan het artikel heeft aangebracht.
Wij verzenden geen producten die hun houdbaarheidsdatum bereikt hebben.
Wij verzenden alleen producten die nog minimaal 2 maand houdbaar zijn, bij een kortere THT-datum geld een van/voor prijs.
* De garantie is in de meeste gevallen 12 maanden na aankoop, let op bewaar hiervoor uw factuur als bewijs.
8.2
Garantie kunt u alleen binnen 7 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk of per e-mail bij ons worden ingediend en wel met een korte omschrijving van het gebrek en onder toezending van een kopie van de factuur (aankoopbewijs met geldende garantietermijn, meestal 12 maanden).
Met uitzondering van breekbare producten zoals glas en aardewerk dienen direct na ontvangst gecontroleerd te worden.
8.3
Deze garantie houdt in dat indien aan de in 8.1 en 8.2 gestelde voorwaarden is voldaan, of wij het artikel repareren, vervangen of de aankoopprijs of een deel daarvan vergoeden is ter keuze van ons, zonder dat u de kosten daarvan dient te betalen.
Deze garantie omvat echter geen bijkomende kosten, zoals van in het kader van de reparatie of vervanging getroffen noodzakelijke voorzieningen.
8.4
Deze garantie is niet van toepassing indien:
U zelf wijzigingen aan het artikel of apparaat heeft aangebracht;
Sprake is van gebreken die ontstaan zijn door foutief of ondeskundig gebruik, zoals het niet in acht nemen van de bijbehorende gebruiksaanwijzing.
Het gebrek is ontstaan door opzet of grove onachtzaamheid.
Wij niet (tijdig) in de gelegenheid zijn gesteld voor onderzoek van de klacht en het eventueel herstellen van het gebrek.
Tevens is uitgesloten van garantie normale slijtage van het artikel en redelijkerwijs te verwachte mindere kwaliteit van bepaalde producten.
9. Aansprakelijkheid.
9.1
De aansprakelijkheid van ons met betrekking tot de verkoop en levering van artikelen is uitdrukkelijk beperkt tot de onder 8 geregelde garantie.
9.2
Wij zijn niet aansprakelijk voor de door leveranciers of producenten verstrekte technische gegevens.
En de niet voorzienbare en redelijkerwijs niet controleerbare slechte kwaliteit van de producten.
9.3
Wij kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor veranderingen in de gezondheid van uw dier ten gevolge van het gebruik van de producten, indien dit te wijten is aan verkeerd gebruik.
Bij het gebruik van het product dient de handleiding in acht te worden genomen.
Bij twijfel over de gezondheidstoestand en capaciteiten/ conditie van uw dier dient u uw dierenarts te raadplegen.
De op de website genoemde gewichten/ maten/ aanbevelingen, zijn uitsluitend als indicatie bedoeld, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
De aansprakelijkheid van ons is altijd beperkt tot het bedrag van de ter zake verzonden product minus de door ons gemaakte kosten.
Wij stellen te allen tijde de leverancier/fabrikant verantwoordelijk, indien het product niet in orde blijkt te zijn.
10. Geschillen.
10.1
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
10.2
Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost.
Indien dat niet mogelijk blijkt te zijn, heeft de Nederlandse rechter rechtsmacht en is de rechter in het arrondissement waar wij zijn gevestigd bevoegd, tenzij wij voor de rechter van uw woon- respectievelijk vestigingsplaats kiezen.
11. Verkoop.
11.1
De verkoop gaat via de website, e-mail, telefonisch/Whatsapp of bij onze kraam op de Breestraat te Beverwijk of op braderieën en shows waar we staan.
Alle producten die wij verkopen zijn gesorteerd op diersoort, de producten staan niet bij een diersoort waarvoor het niet geschikt zijn.
Is een product geschikt voor meerdere diersoorten, dan staan ze bij meerdere diersoorten.
Retourbeleid
Hier kunt u uw retourbeleid te beschrijven.